ΗΗλεκτρονική τραπεζική

Οδηγίες ασφαλείας για συναλλαγές μέσω e-banking & online

Ακολουθήστε μερικές απλές συμβουλές για την προστασία των κωδικών του e-banking, των online συναλλαγών σας και των προσωπικών σας δεδομένων από κακόβουλες επιθέσεις.

Οδηγίες προστασίας κωδικών

Είναι αυτονόητο ότι θέλετε να κάνετε τις συναλλαγές σας με ασφάλεια, γι’ αυτό το λόγο σας παρέχουμε απλές συμβουλές για να αποτραπεί το ενδεχόμενο κλοπής των κωδικών σας.

e-banking
  • οι κωδικοί σας (username & password) είναι αυστηρά προσωπικοί. Μην τους αποκαλύπτετε σε τρίτους και μην τους σημειώνετε πουθενά

  • αγνοήστε οποιοδήποτε email λάβετε ή ασυνήθιστα παράθυρα (pop up) που θα σας εμφανιστούν και σας ζητούν τους κωδικούς του e-banking σας
  • προστατέψτε τον υπολογιστή σας έχοντας πάντα ενεργοποιημένο το firewall
  • εγκαταστήστε στον υπολογιστή σας πρόγραμμα προστασίας από ιούς (anti-virus)
  • να είστε προσεκτικοί σε περίπτωση που συνδέεστε στο e-banking από άλλον υπολογιστή, εκτός του προσωπικού σας. Θα πρέπει να αποσυνδέεστε και να μην αποθηκεύετε τα στοιχεία σύνδεσής σας, πραγματοποιώντας στο τέλος των συναλλαγών πάντα αποσύνδεση.

mobile banking (Τετραψήφιο PIN)
  • αποφύγετε κωδικούς πρόσβασης από εφαρμογές αυτόματης συμπλήρωσης και κωδικούς με επαναλαμβανόμενους ή συνεχόμενους αριθμούς ή ημερομηνίες

  • επιλέξτε κωδικούς πρόσβασης που δεν θα γνωρίζουν ή θα μπορούν να μαντέψουν άλλοι
  • μην χρησιμοποιείτε το ίδιο PIN για κινητό, κάρτα και e-banking
  • μην παραβιάζετε το λογισμικό του κινητού σας με rooting ή jailbreaking για android και iOS συσκευές αντίστοιχα
  • αποφύγετε τη σύνδεση σε δημόσια δίκτυα, όπως σε καταστήματα ή αεροδρόμια
  • κάντε επαναφορά των εργοστασιακών ρυθμίσεων αν πρόκειται να πουλήσετε, χαρίσετε ή να ανακυκλώσετε το κινητό σας.

Διασφάλιση προστασίας κωδικών και online συναλλαγών

Θωρακίζουμε την ασφάλεια των ψηφιακών μας καναλιών και των online συναλλαγών σας μέσα από σύγχρονα ηλεκτρονικά πρωτόκολλα.

Παράγοντες ταυτοποίησης συναλλαγών

Η Optima bank έχει υιοθετήσει προηγμένα πρωτόκολλα επικοινωνίας και μηχανισμούς ταυτοποίησης για τα προσωπικά σας δεδομένα.

Για τη μεγαλύτερη ασφάλεια των συναλλαγών σας, από τις 7.9.2023, προστίθεται ένα επιπλέον, 3ο βήμα ταυτοποίησης για την πραγματοποίηση μεταφορών κεφαλαίων ποσού άνω των €1.000 (εντός της Optima bank ή σε άλλη τράπεζα στην Ελλάδα ή το εξωτερικό), εφαρμόζοντας το νέο νομικό πλαίσιο (ήτοι το τροποποιημένο, βάσει του άρθρου 22 ν. 5019/2023, άρθρο 74 του ν. 4537/2018).

Πιο συγκεκριμένα, για την ολοκλήρωση συναλλαγής θα σας αποστέλλεται επιπλέον κωδικός μίας χρήσης (OTP), στο πιστοποιημένο e-mail σας.

Οι παράγοντες ταυτοποίησης στα digital κανάλια μας είναι:

  • oι κωδικοί σύνδεσης (username & password) και η επιβεβαίωσή τους μέσω βιομετρικών χαρακτηριστικών (π.χ. δακτυλικό αποτύπωμα)
  • ο κωδικός μίας χρήσης (OTP) που λαμβάνετε μέσω Viber / SMS ή εναλλακτικά το push notification με το οποίο εγκρίνετε τις συναλλαγές σας
  • ο κωδικός μίας χρήσης (OTP) που λαμβάνετε στο πιστοποιημένο e-mail σας.

Επιπλέον, ειδικά για τις μεταφορές κεφαλαίων, μια νέα λειτουργία που θα παρέχεται μέσα από τα digital κανάλια μας είναι η ενεργοποίηση / απενεργοποίηση των μεταφορών κεφαλαίων σε τράπεζες του εξωτερικού, δυνατότητα που έχετε πλέον απευθείας μέσα από το Optima e-banking και το Optima mobile app.

Προσωπικοί κωδικοί για e-banking

Για την ασφάλειά σας, το σύστημα σας υποχρεώνει να αλλάζετε password κάθε 6 μήνες. Ωστόσο, αν θέλετε μπορείτε να αλλάζετε το password όσο συχνά θέλετε.

Επιπλέον, για να κάνετε πιο εύκολη την πρόσβασή σας στο e-banking, έχετε τη δυνατότητα να ορίσετε το δικό σας user ID.

Με στόχο να σας παρέχουμε περισσότερη ασφάλεια, με κάθε σύνδεση στο Optima e-banking από νέο browser ή διεύθυνση IP, ζητείται κωδικός μίας χρήσης (OTP) ο οποίος αποστέλλεται στο κινητό σας. Εάν το επιθυμείτε, μπορείτε να αποθηκεύσετε τις συσκευές που κάνετε συχνά login ώστε να μην χρειάζεται να συμπληρώνετε κάθε φορά κωδικό μίας χρήσης. Επιπλέον, για κάθε σύνδεση από νέο browser ή διεύθυνση IP σας αποστέλλεται και e-mail για τη σύνδεση αυτή, έτσι ώστε αν δεν έγινε από εσάς, να μπορέσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας και να αποκλείσουμε τη συσκευή και όποιον επιχειρήσει να συνδεθεί από αυτήν.

🔒 Ανάκτηση στοιχείων εισόδου σε Optima e-banking & Optima mobile app

Η διαδικασία ανάκτησης του user ID και η δημιουργία νέου password γίνονται ακόμα πιο εύκολα, πιο γρήγορα, αλλά και με optimum ασφάλεια!

Αν ξεχάσατε κάποιο από τα στοιχεία σύνδεσής σας, επιλέξτε το στοιχείο που δεν θυμάστε από την οθόνη σύνδεσης.

Στην περίπτωση που ξεχάσατε το user ID σας, στη σελίδα που θα ανοίξει, θα χρειαστείτε:

  • τον αριθμό της κάρτας (για ιδιώτες πελάτες)
  • το κινητό και το e-mail που έχετε δηλώσει στην τράπεζά μας.

Στην περίπτωση που ξεχάσατε το password σας, στη σελίδα που θα ανοίξει, θα χρειαστείτε:

  • το κινητό και το e-mail που έχετε δηλώσει στην τράπεζά μας.

Στη συνέχεια και στις 2 περιπτώσεις εισάγετε τους κωδικούς μίας χρήσης που λάβατε στο κινητό και στο e-mail σας, στα αντίστοιχα πεδία, όπου απαιτούνται, και η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί.

Σε περίπτωση που δεν έχετε δηλώσει αριθμό κινητού ή δεν έχετε χρεωστική κάρτα, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο +30 210 8173000 ή να επισκεφθείτε το κατάστημά μας που σας εξυπηρετεί.

Για την προστασία σας, μπλοκάρουμε τους κωδικούς του e-banking αν συμπληρωθούν λανθασμένα αρκετές συνεχόμενες φορές.

Kill switch

Μέσω της λειτουργίας Kill switch, αν πιστεύετε ότι έχετε πέσει θύμα απάτης ή ότι τα προσωπικά στοιχεία της σύνδεσής σας στο Optima e-banking ή/και στο Optima mobile app έχουν διαρρεύσει, έχετε πλέον τη δυνατότητα άμεσα, με το πάτημα ενός κουμπιού, να κλειδώσετε προσωρινά:

  • την πρόσβασή σας στα digital κανάλια
  • τις χρεωστικές και πιστωτικές σας κάρτες
  • τις συναλλαγές σας σε ΑΤΜ.

Πώς ενεργοποιείται το Kill switch

Με τη σύνδεσή σας στα digital κανάλια μας, εύκολα και γρήγορα μπορείτε να βρείτε και να ενεργοποιήσετε τη λειτουργία Kill switch, επιλέγοντας: Ρυθμίσεις > Kill switch > Προσωρινό κλείδωμα.

Με την ενεργοποίηση της λειτουργίας

 

Οι πάγιες εντολές στους λογαριασμούς σας θα εκτελούνται κανονικά.

Οι πάγιες εντολές στις χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες, δεν θα εκτελούνται το χρονικό διάστημα που το Kill switch είναι ενεργοποιημένο.

Μεταφορές κεφαλαίων που δεν έχουν εκτελεστεί θα παραμένουν σε εκκρεμότητα, μέχρι να επιβεβαιωθεί ότι εκτελέστηκαν από εσάς.

Για να ανακτήστε την πρόσβασή σας στα digital κανάλια και τις κάρτες σας, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο +30 210 8173000 ή να επισκεφτείτε το κατάστημά μας που σας εξυπηρετεί. Πριν ενεργοποιήσετε το Kill switch, καλό θα ήταν να είστε βέβαιοι ότι συμβαίνει κάτι ύποπτο στον λογαριασμό σας.

Αλλαγή ορίου ημερήσιων μεταφορών χρημάτων σε τρίτους

Με τη νέα δυνατότητα του Optima e-banking και του Optima mobile app, αποκτάτε μεγαλύτερο έλεγχο στις συναλλαγές σας, αφού έχετε πλέον τη δυνατότητα να μεταβάλλετε το ημερήσιο όριο μεταφοράς κεφαλαίων σε τρίτους. Optimum ασφάλεια και ευελιξία!

 Τι όφελος υπάρχει για εσάς;

Ορίζοντας ένα χαμηλό μέγιστο ημερήσιο όριο μεταφορών κεφαλαίων σε τρίτους, ώστε να καλύπτει τις καθημερινές συναλλακτικές σας ανάγκες, ενισχύετε την ασφάλεια στις online συναλλαγές σας.

Μπορείτε να αυξήσετε ή να μειώσετε το ημερήσιο όριο μεταφορών με ευελιξία από όποιο κανάλι σας εξυπηρετεί, ακολουθώντας τα βήματα:

Optima mobile app: Προφίλ > Ρυθμίσεις > Διαχείριση μεταφορών > Αλλαγή ορίου μεταφορών
Optima e-banking: Ρυθμίσεις > Διαχείριση μεταφορών > Αλλαγή ορίου μεταφορών.

Προστασία δεδομένων

Τα προσωπικά σας δεδομένα είναι σημαντικά! Για να διατηρήσουμε την ασφάλεια των δεδομένων σας χρησιμοποιούμε τις παρακάτω μεθόδους.

Ασφαλείς σελίδες

Για την προστασία των δεδομένων σας, η ταυτότητά μας στο διαδίκτυο είναι πιστοποιημένη από ανεξάρτητο πάροχο πιστοποίησης (Trusted Third Party).

Κρυπτογράφηση

Η Optima bank σας παρέχει ασφαλές ηλεκτρονικό περιβάλλον σε όλες τις σελίδες του e-banking, δηλαδή η διεύθυνση της σελίδας μετατρέπεται από http:// σε https:// και παράλληλα εμφανίζεται στην αρχή της διεύθυνσης το εικονίδιο με το λουκέτο. Πριν πληκτρολογήσετε τους κωδικούς σας, βεβαιωθείτε για τα παραπάνω. Επίσης τα δεδομένα σας προστατεύονται με το πρωτόκολλο TLS (Transport Layer Security) με κρυπτογράφηση 256bit. Με αυτή την κρυπτογράφηση είναι σχεδόν αδύνατο να παραβιαστούν τα μηνύματα από τον browser στον server της Optima bank.

Firewall

Παράλληλα με την κρυπτογράφηση, η πρόσβαση στα συστήματα της Optima bank προστατεύεται με τεχνολογία Firewall, το οποίο αποκλείει τη χρήση συγκεκριμένων υπηρεσιών και απαγορεύει σε μη αναγνωρισμένους χρήστες να έχουν πρόσβαση σε απόρρητα στοιχεία και πληροφορίες της τράπεζας.

Έγκριση συναλλαγών με ειδοποιήσεις (push notifications)

Ως ένα επιπρόσθετο μέτρο για την ασφάλειά σας, όταν πρόκειται να κάνετε οποιαδήποτε συναλλαγή π.χ. online αγορές, μεταφορές σε άλλους λογαριασμούς, θα πρέπει να εγκρίνετε τη συναλλαγή. Κατά τη διαδικασία ολοκλήρωσης της συναλλαγής σας, λαμβάνετε στο κινητό σας push notification για να εγκρίνετε τη συναλλαγή. Έπειτα πολύ απλά, με ένα άγγιγμα στην οθόνη του κινητού σας εγκρίνετε τη συναλλαγή και είστε έτοιμοι. Εναλλακτικά μπορείτε να ζητήσετε την αποστολή κωδικού μίας χρήσης (OTP), ο οποίος αποστέλλεται μέσω Viber/SMS.  Ο κωδικός αυτός έχει σύντομη διάρκεια ζωής και μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο για μια συναλλαγή. Σε επόμενη συναλλαγή σας, θα πρέπει να ζητήσετε νέο κωδικό μίας χρήσης.

1024 WIDE IMAGE01

e-commerce συναλλαγές με κάρτες

Πραγματοποιήστε με ασφάλεια και ταχύτητα τις online αγορές σας σε e-shops, με τις χρεωστικές και πιστωτικές σας κάρτες.

Οφέλη:

  • Πραγματοποιήστε τις online αγορές σας σε e-shops στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
  • Νιώστε σιγουριά, με τα πλέον εξελιγμένα πρότυπα ασφαλείας.
  • Εξασφαλίστε ισχυρή ταυτοποίηση στις online αγορές σας.

Εξασφαλίστε τη βέλτιστη ασφάλεια στις online αγορές σας, με την υπηρεσία 3D secure, στους εμπόρους που υποστηρίζουν τα ίδια πρότυπα ασφαλείας. Κατά τη διαδικασία ολοκλήρωσης της συναλλαγής σας, λαμβάνετε στο κινητό σας ειδοποιήσεις (push notifications) για να εγκρίνετε τη συναλλαγή. Έπειτα πολύ απλά, με ένα άγγιγμα στην οθόνη του κινητού σας εγκρίνετε τη συναλλαγή και είστε έτοιμοι.

Πώς να εγκρίνετε τις συναλλαγές σας μέσω ειδοποιήσεων:

Το μόνο που θα χρειαστεί είναι να έχετε κατεβάσει το Optima mobile app και να έχετε ενεργή την υπηρεσία των ειδοποιήσεων (push notifications).

Εάν δεν χρησιμοποιείτε την υπηρεσία των push notifications, στο στάδιο ολοκλήρωσης των online αγορών σας, καταχωρείτε τον προσωπικό σας κωδικό και έναν επιπλέον κωδικό μίας χρήσης (OTP) που λαμβάνετε στο κινητό σας.

Δείτε περισσότερα για την ισχυρή ταυτοποίηση πελάτη στις online αγορές εδώ.

Τι είναι η ισχυρή ταυτοποίηση

Η ισχυρή ταυτοποίηση πελάτη (Strong Customer Authentication – SCA)  αποσκοπεί στην ακόμη μεγαλύτερη διασφάλιση της προστασίας των ηλεκτρονικών συναλλαγών.

Με την ισχυρή ταυτοποίηση, καλείστε να επιβεβαιώσετε μέσω επιπλέον ταυτοποίησης, τη συναλλαγή που θέλετε να πραγματοποιήσετε.

Αν διαθέτετε το Optima mobile app και έχετε ενεργοποιήσει την υπηρεσία των ειδοποιήσεων (push notifications), επιβεβαιώνετε τη συναλλαγή σας εύκολα και με ασφάλεια, λαμβάνοντας ειδοποίηση απευθείας στο κινητό ή το tablet σας.

Εναλλακτικά, εάν δεν έχετε ενεργή την υπηρεσία επιβεβαιώνετε τη συναλλαγή σας μέσω χρήσης προσωπικού κωδικού και κωδικού μιας χρήσης (OTP) που αποστέλλεται στο κινητό σας.

Πώς πραγματοποιούνται οι online αγορές με κάρτα με ισχυρή ταυτοποίηση

Βήμα 1​​​​​​​
Κατά την ολοκλήρωση της online αγοράς σας, εισάγετε τα στοιχεία της Optima bank κάρτας σας.

Βήμα 2
Λαμβάνετε ειδοποίηση (push notification) στο κινητό ή το tablet με τα στοιχεία της συναλλαγής σας.

Βήμα 3
Επιβεβαιώνετε άμεσα τη συναλλαγή σας με ένα tap! Εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια!

Αν δεν έχετε ενεργοποιήσει τα push notifications:

Θα επιβεβαιώσετε την online αγορά σας με την χρήση του προσωπικού σας κωδικού και ενός κωδικού επιβεβαίωσης μίας χρήσης που αποστέλλεται στο κινητό σας.

Κατά την πρώτη σας αγορά, στο πεδίο του προσωπικού κωδικού, συμπληρώνετε τον κωδικό που σας έχει επικοινωνήσει η τράπεζα. Έπειτα, ορίστε τον προσωπικό κωδικό που θέλετε να χρησιμοποιείτε για τη συγκεκριμένη κάρτα, στις επόμενες online αγορές σας.

Prevention

Σε περίπτωση που πιστεύετε ότι έχετε πέσει θύμα ηλεκτρονικής απάτης ή εντοπίσατε κάποια ύποπτη συναλλαγή:

Μπορείτε άμεσα, με το πάτημα ενός κουμπιού, να κλειδώσετε προσωρινά την πρόσβασή σας στα digital κανάλια με τη λειτουργία Kill switch ή να επικοινωνήσετε άμεσα μαζί μας στο 2108173000.

Σας υπενθυμίζουμε ότι για την ασφάλειά σας είναι σημαντικό να μην κάνετε κλικ σε συνδέσμους (links) και να μην απαντάτε ποτέ σε μηνύματα που λαμβάνετε μέσω e-mail, τηλεφωνικές κλήσεις, social media ή/και άλλα μέσα επικοινωνίας που σας ζητούν προσωπικές πληροφορίες, όπως τα διαπιστευτήριά σας (username/password) για το e-banking ή κωδικούς μίας χρήσης (OTP).

Η τράπεζά μας δεν θα σας ζητήσει ποτέ και με κανέναν τρόπο τέτοιου είδους πληροφορίες.