?

Συχνές Ερωτήσεις

Μας ρωτάτε συχνά και σας απαντάμε σε θέματα που αφορούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας.

Καταθέσεις

Πώς μπορώ να ανοίξω έναν λογαριασμό στην Optima bank;

Για να ανοίξετε λογαριασμό στην τράπεζά μας, επισκεφθείτε το κατάστημα που σας εξυπηρετεί.

Θέλω να ανοίξω λογαριασμό στην Optima bank. Τι δικαιολογητικά χρειάζεται να προσκομίσω;

Με μία μόνο υπογραφή και σε μόλις 10’, μπορείτε να ξεκινήσετε τη σχέση σας με την τράπεζά μας, σε οποιοδήποτε κατάστημα σας εξυπηρετεί. Βάσει των κανονισμών της Τράπεζας της Ελλάδος, θα χρειαστεί να προσκομίσετε ορισμένα δικαιολογητικά που απαιτούνται για να γίνει η ταυτοποίησή σας. Δείτε αναλυτικά ποια είναι αυτά, εδώ.

Μπορώ να προσθέσω συνδικαιούχο στον λογαριασμό μου;

Μπορείτε να προσθέσετε όσους δικαιούχους επιθυμείτε στον λογαριασμό σας, σε οποιοδήποτε κατάστημα σας εξυπηρετεί. Βάσει των κανονισμών της Τράπεζας της Ελλάδος, θα χρειαστεί να προσέλθουν και οι συνδικαιούχοι σε ένα κατάστημά μας και να προσκομιστούν ορισμένα δικαιολογητικά, τα οποία απαιτούνται για την ταυτοποίησή τους. Δείτε αναλυτικά ποια είναι αυτά, εδώ.

Χρειάζεται να επικαιροποιήσω τα στοιχεία μου στην τράπεζα για να μπορώ να κάνω συναλλαγές;

Για την καλύτερη εξυπηρέτησή σας, οφείλουμε να τηρούμε στα αρχεία μας τα πιο πρόσφατα στοιχεία σας. Σε περίπτωση που αυτά είναι παλαιότερα των τριών ετών, θα χρειαστεί να επισκεφθείτε ένα κατάστημά μας για να τα επικαιροποιήσετε, με μια απλή και γρήγορη διαδικασία. Δείτε αναλυτικά εδώ, ποια είναι τα απαραίτητα δικαιολογητικά που θα πρέπει να έχετε μαζί σας.

Γιατί χρειάζεται τώρα επικαιροποίηση;

Η διαδικασία αυτή είναι υποχρεωτική για όλες τις τράπεζες και τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς με βάση τις νομικές και κανονιστικές υποχρεώσεις τους, όπως προκύπτουν από το ρυθμιστικό πλαίσιο που έχει τεθεί με τον Ν.4557/2018 και την Απόφαση ΕΤΠΘ 281/5/17.03.2009 της Επιτροπής Τραπεζικών και Πιστωτικών Θεμάτων της Τράπεζας της Ελλάδας.

Είναι υποχρεωτικό να δώσω τα στοιχεία που μου ζητούνται;

Ναι. Οι τράπεζες είναι υποχρεωμένες να μην πραγματοποιούν συναλλαγές εάν προηγουμένως δεν έχουν πιστοποιήσει και επαληθεύσει την ταυτότητα του πελάτη.

Η υποχρέωση αυτή προκύπτει από την εφαρμογή του ρυθμιστικού πλαισίου που καθιερώθηκε με τον Ν.4557/2018 και τη σχετική Απόφαση ΕΤΠΘ 281/5/17.03.2009 της Επιτροπής Τραπεζικών και Πιστωτικών Θεμάτων της Τράπεζας της Ελλάδος, σύμφωνα με όσα ισχύουν τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και διεθνώς.

Η τράπεζά μας, όπως όλες οι τράπεζες, είναι υποχρεωμένη να εφαρμόζει τις επιταγές της ισχύουσας νομοθεσίας. Γι’ αυτό σας ζητάμε τα στοιχεία σας, τόσο κατά την έναρξη όσο και κατά τη διάρκεια της τραπεζικής σχέσης μας π.χ. όταν θέλετε να κάνετε μια συναλλαγή ή να ξεκινήσετε την τραπεζική σας σχέση μαζί μας.

Μπορώ να ανοίξω λογαριασμό στα παιδιά μου;

Μπορείτε να ανοίξετε λογαριασμό στον οποίο να είναι και τα παιδιά σας δικαιούχοι, προσκομίζοντας στο κατάστημα που σας εξυπηρετεί, τα απαραίτητα δικαιολογητικά καθώς και μια υπεύθυνη δήλωση θεωρημένη από ΚΕΠ. Δείτε αναλυτικά ποια είναι αυτά, εδώ.

Τι είναι ο IBAN;

Ο ΙΒΑΝ είναι ο Διεθνής Αριθμός Τραπεζικού Λογαριασμού σας (International Bank Account Number). Έχει διαμορφωθεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Τραπεζικών Προτύπων.

Κάθε τραπεζικός λογαριασμός μπορεί να μετατραπεί σε ΙΒΑΝ από την τράπεζα στην οποία έχετε ανοίξει τον λογαριασμό σας.

Καλύπτονται οι καταθέσεις που τηρώ στην Optima bank από το ΤΕΚΕ;

Η Optima bank συμμετέχει στο Ταμείο Εγγύησης Καταθέσεων και Επενδύσεων (www.teke.gr) για το Σκέλος Κάλυψης Καταθέσεων. Οι καταθέσεις σας καλύπτονται από το ΤΕΚΕ για ποσό έως €100.000 ανά Φυσικό Πρόσωπο και ανά Τραπεζικό Ίδρυμα. Μάθετε περισσότερα εδώ.

Ποιο είναι το ανώτατο όριο κάλυψης από το ΤΕΚΕ ανά καταθέτη, ανά πιστωτικό ίδρυμα;

Το ανώτατο όριο κάλυψης του συνόλου των καταθέσεων κάθε καταθέτη, σε πιστωτικό ίδρυμα που καλύπτεται από το ΤΕΚΕ, ορίζεται σε €100.000. Αν έχετε περισσότερες καταθέσεις στο ίδιο πιστωτικό ίδρυμα, το όριο αυτό ισχύει για το σύνολο των καταθέσεων που τηρούνται στο ίδιο πιστωτικό ίδρυμα, ανεξάρτητα από τον αριθμό των καταθέσεων, το νόμισμα και τον τόπο κατάθεσης. Σε περίπτωση κοινών λογαριασμών, το όριο των €100.000 ισχύει για κάθε καταθέτη.

Για τον υπολογισμό της αποζημίωσης, τα πιστωτικά υπόλοιπα των τραπεζών συμψηφίζονται με τις πάσης φύσεως ανταπαιτήσεις του πιστωτικού ιδρύματος κατά του δικαιούχου καταθέτη, εφόσον και στην έκταση που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες και απαιτητές κατά ή πριν από την ημερομηνία αδυναμίας. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο www.teke.gr.

Πώς μπορώ να ανοίξω μια προθεσμιακή κατάθεση στην Optima bank;

Σε περίπτωση που ήδη έχετε λογαριασμό στην τράπεζά μας, είναι θέμα λίγων λεπτών να ανοίξετε την προθεσμιακή κατάθεση που σας ταιριάζει. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε ή να επισκεφθείτε το κατάστημα που σας εξυπηρετεί, για να ενημερωθείτε σχετικά. Μάθετε περισσότερα για τις προθεσμιακές καταθέσεις μας εδώ.

Πώς μπορώ να ενημερωθώ για τις χρεώσεις της τράπεζας;

Μπορείτε να ενημερώνεστε για τις χρεώσεις της τράπεζας στο ισχύον κάθε φορά τιμολόγιο που βρίσκεται αναρτημένο στην ιστοσελίδα μας, εδώ.

Κάρτες

Πώς μπορώ να αποκτήσω χρεωστική (debit) κάρτα;

Σε οποιοδήποτε κατάστημα Optima bank με την έναρξη σχέσης συνεργασίας με την τράπεζά μας και το άνοιγμα λογαριασμού, πραγματοποιείται επιτόπου δωρεάν έκδοση χρεωστικής κάρτας Optima bank Debit Mastercard.

Τι δικαιολογητικά χρειάζεται να προσκομίσω για την έκδοση χρεωστικής κάρτας;

Απλά επισκεφθείτε ένα κατάστημα Optima bank και συμπληρώστε μία αίτηση. Σε περίπτωση που έχετε ήδη καταθετικό λογαριασμό στην τράπεζα, δεν απαιτούνται επιπλέον δικαιολογητικά.

Χρεώνομαι για την ανανέωση/επανέκδοση της χρεωστικής μου κάρτας;

Για την ανανέωση/επανέκδοση της κάρτας καθώς και για επανέκδοση PIN, χρεώνεστε σύμφωνα με το Βασικό Τιμολόγιο Προμηθειών της τράπεζας.

Ποιο είναι το ημερήσιο όριο ανάληψης μετρητών στα ΑΤΜ για τις χρεωστικές κάρτες;

Το ημερήσιο όριο ανάληψης στα ΑΤΜ της τράπεζάς μας ή σε ATM εκτός Ελλάδας είναι 1.000€. Αν το επιθυμείτε υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής του ημερήσιου ορίου ανάληψης. Το μέγιστο ποσό ανάληψης στα ΑΤΜ του δικτύου ΔΙΑΣ είναι 600€ ημερησίως.

Ποιο είναι το ημερήσιο όριο αγορών για τις χρεωστικές κάρτες;

Το ημερήσιο όριο αγορών για τις χρεωστικές κάρτες είναι τα 2.000€. Αν το επιθυμείτε υπάρχει η δυνατότητα τροποποίησης.

Πώς μπορώ να αποκτήσω πιστωτική (credit) κάρτα;

Απλά, επισκεφθείτε ένα κατάστημα Optima bank και συμπληρώστε μία αίτηση. Είμαστε πάντα στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση και βοήθεια.

Τι δικαιολογητικά χρειάζεται να προσκομίσω για την έκδοση πιστωτικής κάρτας;

Για να κάνετε αίτηση έκδοσης πιστωτικής κάρτας, είναι απαραίτητο να προσκομίσετε τα ακόλουθα έγγραφα:

  • Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας
  • Λογαριασμό Δ.Ε.Κ.Ο.
  • Εκκαθαριστικά Σημειώματα Φόρου Εισοδήματος των δύο τελευταίων ετών
  • Βεβαίωση αποδοχών από τον εργοδότη σας

Υπάρχει χρέωση για τη χρήση της πιστωτικής (credit) κάρτας;

Μπορείτε να ενημερώνεστε για τις χρεώσεις των πιστωτικών καρτών στο ισχύον κάθε φορά Βασικό τιμολόγιο προμηθειών που βρίσκεται αναρτημένο στην ιστοσελίδα μας.

Χρεώνομαι για την επανέκδοση της πιστωτικής μου κάρτας;

Όχι. Υπάρχουν έξοδα 3.00€ μόνο σε περίπτωση επανέκδοσης PIN.

Ποιο είναι το όριο ανάληψης μετρητών στα ΑΤΜ για τις πιστωτικές κάρτες;

Το όριο ανάληψης μετρητών είναι ίσο με το 50% του πιστωτικού ορίου με μέγιστο ποσό τα €1.500.

Πώς μπορώ να πληρώσω την πιστωτική μου κάρτα;

Μπορείτε να πραγματοποιήσετε πληρωμή της πιστωτικής σας κάρτας:

Θα ταξιδέψω στο εξωτερικό. Χρειάζεται να κάνω κάτι για να μπορώ να χρησιμοποιώ την κάρτα μου;

Μετά την ενεργοποίηση της κάρτας σας, μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, χωρίς να χρειαστεί να προβείτε σε κάποια επιπλέον ενέργεια.

Πώς μπορώ να ενημερωθώ για το υπόλοιπο/τις κινήσεις της κάρτας μου;

Μπορείτε να ενημερωθείτε για το υπόλοιπο/κινήσεις της κάρτας σας:

  • μέσω του μηνιαίου statement που λαμβάνετε ταχυδρομικώς
  • μέσω του e-banking της τράπεζας, εφόσον είστε χρήστης, επιλέγοντας το μενού Προϊόντα > Προϊόντα αναλυτικά
  • καλώντας στο +30 210 8173000.

Έχασα την κάρτα μου, τι πρέπει να κάνω;

Για να δηλώσετε απώλεια/κλοπή/μη παραλαβή της κάρτας, επικοινωνήστε τηλεφωνικά στο +30 210 8173000.

Πώς μπορώ να αλλάξω το PIN της κάρτας μου;

Μπορείτε να αλλάξετε το PIN σε οποιοδήποτε ΑΤΜ. Σε περίπτωση που έχετε ξεχάσει το PIN σας και θέλετε να πραγματοποιήσετε επανέκδοση PIN, καλέστε στο +30 210 8173000. Μετά την παραλαβή του νέου PIN, θα πρέπει να κάνετε μια συναλλαγή σε ΑΤΜ, προκειμένου το νέο PIN να ενεργοποιηθεί και για αγορές.

Έχω λάβει ειδοποίηση ότι η κάρτα μου λήγει. Τι πρέπει να κάνω;

Η ανανέωση της κάρτας σας γίνεται αυτόματα πριν τη λήξη της και την παραλαμβάνετε στη διεύθυνση που έχετε δηλώσει. Για να ενεργοποιήσετε την καινούργια κάρτα θα πρέπει να επικοινωνήσετε τηλεφωνικά στο +30 210 8173000.

Τι είναι οι ανέπαφες συναλλαγές (contactless);

Οι ανέπαφες συναλλαγές γίνονται με χρήση της κάρτας από τον ίδιο τον κάτοχο, πλησιάζοντας την κάρτα στο τερματικό του εμπόρου σύμφωνα με τις οδηγίες του.

e-commerce συναλλαγές

Τι είναι η υπηρεσία 3D secure;

H υπηρεσία αφορά συναλλαγές με κάρτες μέσω internet, οι οποίες πραγματοποιούνται αφού έχει προηγηθεί ισχυρή ταυτοποίηση του κατόχου για ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια. Η υπηρεσία παρέχεται όπου αυτή υποστηρίζεται από τους ηλεκτρονικούς εμπόρους.

Μόλις απέκτησα Optima bank κάρτα, χρειάζεται να κάνω κάτι για να εγγραφώ στην υπηρεσία 3D secure;

Δεν χρειάζεται να κάνετε κάτι επιπλέον, η τράπεζα έχει προβεί σε κάθε απαραίτητη ενέργεια για να μπορείτε να πραγματοποιείτε τις online συναλλαγές σας με τη χρεωστική ή πιστωτική σας κάρτα Optima bank

Δεν θυμάμαι τον προσωπικό κωδικό για τις online αγορές μου, τι να κάνω;

Αν ξεχάσατε τον προσωπικό κωδικό σας, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας τηλεφωνικά στο 210-8173000.

Υπάρχει κάποιο κόστος για να λειτουργεί η κάρτα μου στα 3D πρότυπα;

Όχι δεν υπάρχει κανένα κόστος. Με την υπηρεσία 3D secure, εξασφαλίζετε ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια στις online συναλλαγές σας. 

Άλλαξα κινητό και δεν μπορώ να λάβω τον κωδικό μίας χρήσης (OTP). Τι πρέπει να κάνω;

Επισκεφθείτε όποιο κατάστημα Optima bank σας εξυπηρετεί, για να προβείτε στην εν λόγω μεταβολή των στοιχείων σας.

Θέλω να κάνω μία αγορά ηλεκτρονικά και πρέπει να καταχωρήσω τον κωδικό μίας χρήσης (OTP) αλλά δεν έχω μαζί το κινητό μου. Τι μπορώ να κάνω;

Για τη δική σας ασφάλεια, η online αγορά δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς το κινητό τηλέφωνο που έχετε δηλώσει στην τράπεζά μας. Προσπαθήστε ξανά όταν θα έχετε πρόσβαση στο κινητό σας.

Πραγματοποίησα μία online αγορά αλλά δεν μου ζητήθηκε να καταχωρήσω τους κωδικούς Ασφαλείας. Υπάρχει πρόβλημα με την κάρτα μου;

Κάποιες φορές μπορεί να μην σας ζητηθεί η καταχώρηση των κωδικών ασφαλείας. Αυτό μπορεί να συμβεί επειδή:

  • από τα στοιχεία της αγοράς σας (π.χ. το ποσό της αγοράς) και βάσει των κριτηρίων της  τράπεζας δεν απαιτείται η ισχυρή ταυτοποίηση για να ολοκληρωθεί η αγορά σας.
  • η υπηρεσία 3D secure μπορεί να μην υποστηρίζεται από τον έμπορο που έχετε επιλέξει. Στην περίπτωση αυτή, η αγορά σας πραγματοποιείται εκτός των προτύπων ασφαλείας 3D secure.

Optima e-banking

Πώς μπορώ να εγγραφώ στο e-banking;

Εάν δεν είστε πελάτης μας, μπορείτε να επισκεφθείτε οποιοδήποτε κατάστημα σας εξυπηρετεί και αφού ανοίξετε λογαριασμό και αποκτήσετε χρεωστική κάρτα, ενεργοποιείται και η πρόσβασή σας στο Optima e-banking.

Οι προϋποθέσεις εγγραφής στην υπηρεσία Optima e-banking για νέους πελάτες, είναι η έναρξη σχέσης συνεργασίας με την τράπεζα και η ύπαρξη email και κινητού τηλεφώνου.

Αν έχω επιχείρηση πως μπορώ να εγγραφώ στο e-banking;

Η εγγραφή μιας επιχείρησης στο Optima e-banking, μπορεί να γίνει από το νόμιμο εκπρόσωπο σε οποιοδήποτε κατάστημα σας εξυπηρετεί.

Τι δυνατότητες μου παρέχει το e-banking;

Μέσω του e-banking της Optima bank, μπορείτε με απλό και γρήγορο τρόπο:

  • να δείτε αναλυτικές πληροφορίες για τα προϊόντα σας (καταθέσεις, δάνεια, επενδύσεις)
  • να μεταφέρετε χρήματα εντός ή εκτός τράπεζας
  • να πληρώσετε κάρτες και λογαριασμούς φορέων/οργανισμών
  • να κάνετε αίτηση για καρνέ επιταγών

αλλά και αρκετές άλλες σημαντικές εργασίες που διευκολύνουν τις καθημερινές σας συναλλαγές.

Ποια η τιμολόγηση για τις συναλλαγές μου μέσω e-banking;

Πραγματοποιήστε τις συναλλαγές σας μέσω του Optima e-banking κι επωφεληθείτε από την προνομιακή τιμολόγηση που σας προσφέρουμε. Ενημερωθείτε για το Τιμολόγιο ηλεκτρονικών συναλλαγών.

Υπάρχουν απαιτούμενες τεχνικές προδιαγραφές;

Προκειμένου να εγγραφείτε και να χρησιμοποιήσετε τις προηγμένες υπηρεσίες e-banking, θα πρέπει η συσκευή σας να πληροί τις παρακάτω τεχνικές προδιαγραφές, όσον αφορά τους web browsers:

  • Google Chrome, έκδοση 84 ή νεότερη
  • Internet explorer, έκδοση 11 ή νεότερη
  • Microsoft Edge, έκδοση 44 ή νεότερη
  • Firefox, έκδοση 78 ή νεότερη.

Τι χρειάζεται για να συνδεθώ στο Optima e-banking;

Για να συνδεθείτε στο Optima e-banking, θα πρέπει στην οθόνη που θα σας εμφανιστεί, να εισάγετε τους κωδικούς (user ID και password) που σας έχουν δοθεί από την τράπεζα.

Ξέχασα / Μπλόκαρα τους κωδικούς μου. Τι να κάνω;

Για να ανακτήσετε τους κωδικούς εισόδου σας, κάντε κλικ στο σύνδεσμο "Ξεχάσατε τους κωδικούς σας;" και ακολουθήστε τα βήματα που περιγράφονται στη "Βοήθεια" της οθόνης.

Συγκεκριμένα:

  • Για την ανάκτηση του user ID θα λάβετε στο e-mail που έχετε δηλώσει στη τράπεζα, το user ID της υπηρεσίας.
  • Για την ανάκτηση του password θα σας ζητηθεί να εισάγετε το user ID και να απαντήσετε στις ερωτήσεις ασφαλείας. Στη συνέχεια ακολουθήστε τα βήματα που περιγράφονται στην οθόνη. Εάν δεν καταφέρετε να ολοκληρώσετε τη διαδικασία ανάκτησης των κωδικών σας, επικοινωνήστε με την τράπεζα.

Δοκίμασα να ανακτήσω μόνος μου τους κωδικούς μου από την οθόνη «Ξεχάσατε τους κωδικούς πρόσβασης» και δεν τα κατάφερα. Τι να κάνω;

Καλέστε στην τηλεφωνική μας εξυπηρέτηση, +30 210 8173000, Δευτέρα με Κυριακή 08:00 – 22:00, προκειμένου να σας αποστείλουμε online στο δηλωμένο κινητό στην τράπεζα, νέο προσωρινό password ή κατόπιν ταυτοποίησης να γίνει υπενθύμιση του user ID σας.

Δε θυμάμαι της ερωτήσεις ασφαλείας του e-banking. Τι να κάνω;

Μπορείτε να καλέσετε στην τηλεφωνική μας εξυπηρέτηση στο +30 210 8173000, Δευτέρα με Κυριακή 08:00 – 22:00, για την επαναφορά των κωδικών σας.

Δεν έχω επικαιροποιήσει τα στοιχεία μου στην τράπεζα. Μπορώ να εγγραφώ στο e-banking;

Σύμφωνα με το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο (Ν. 4557/2018), η τράπεζα υποχρεούται να τηρεί πλήρη, ορθά και πρόσφατα στοιχεία πιστοποίησης των πελατών της, καθώς και τα κατάλληλα έγγραφα που επιβεβαιώνουν τα στοιχεία αυτά.

Τι ασφάλεια μου παρέχετε για τη χρήση του e-banking;

Για τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια των συναλλαγών σας, χρησιμοποιούνται οι πιο σύγχρονες τεχνολογίες στα συστήματά μας. Πριν τη χρήση του e-banking, είναι σημαντικό να ενημερωθείτε με τις "Χρήσιμες Πληροφορίες Ασφαλείας" που θα βρείτε στο site μας.

Είναι η πρώτη φορά που πραγματοποιώ είσοδο. Χρειάζεται να προσέξω κάτι;

Πριν τη σύνδεσή σας, για την ασφάλειά σας από κακόβουλες ενέργειες, βεβαιωθείτε ότι:

  • πλοηγήστε στην ιστοσελίδα της Optima bank κι ότι δεν ακολουθείτε links που σας παροτρύνουν να απαντήσετε σε emails που ζητούν στοιχεία λογαριασμών ή κωδικών σας.
  • χρησιμοποιείτε προγράμματα προστασίας (antivirus, firewalls).
  • δεν έχουν διαρρεύσει οι κωδικοί σας (user ID και password). Να θυμάστε ότι είναι αυστηρά προσωπικοί και δεν πρέπει να τους αποκαλύπτετε σε κανέναν.

Πώς είμαι σίγουρος ότι πλοηγούμαι στη σελίδα της Optima bank;

Βεβαιωθείτε ότι η διεύθυνση που εμφανίζει ο browser σας είναι της τράπεζας. Σας εμφανίζεται εικονίδιο και σχετικό λουκέτο, δείγμα ότι έχει εκδοθεί επίσημο ψηφιακό πιστοποιητικό.

Μπορώ να κάνω χρήση του e-banking από δημόσιο ή κοινόχρηστο υπολογιστή;

Μπορείτε, αρκεί να βεβαιωθείτε ότι πλοηγήστε στη σελίδα της Optima bank και να μην αποθηκεύσετε τους κωδικούς πρόσβασης (user ID και password). Για μέγιστη ασφάλεια, μετά από τη χρήση της υπηρεσίας, σας προτείνουμε να διαγράφετε τα προσωρινά αρχεία Internet (temporary files) του υπολογιστή.

Έλαβα ένα email που ζητά στοιχεία των λογαριασμών /κωδικών μου. Έχει σταλεί από την τράπεζα;

Η τράπεζα δε θα σας ζητήσει ποτέ και με κανέναν τρόπο (τηλεφωνικά ή μέσω email) πρόσβαση στους λογαριασμούς ή κωδικούς σας. Είναι προσωπικοί και δεν πρέπει να τους αποκαλύπτετε σε κανέναν. Παρακαλώ μην απαντήσετε στο email και διαγράψτε ή τερματίστε αμέσως την επικοινωνία.

Πώς θα καταλάβω ότι πρόκειται για phishing e-mail;

Τα e-mails που φαίνεται πως προέρχονται από την τράπεζα συχνά είναι ανορθόγραφα ή ασύντακτα και σας ζητούν να συμπληρώσετε στοιχεία των τραπεζικών λογαριασμών, των καρτών ή των κωδικών σας στο e-banking. Πρόκειται για προσπάθειες υποκλοπής των κωδικών σας και πρόσβασης στο e-banking. Μην ακολουθείτε συνδέσμους (links) που περιέχονται σε emails ή σε ιστοσελίδες τρίτων και σας οδηγούν σε ιστοσελίδες που προσομοιώνουν ιστοσελίδες της τράπεζας ή σας ζητούν να συμπληρώσετε στοιχεία των λογαριασμών, των καρτών ή των κωδικών σας.

Μου ήρθε ένα «ύποπτο» email από την τράπεζά σας. Τι να κάνω;

Μπορείτε να το προωθήσετε στην ηλεκτρονική διεύθυνση hello@optimabank.gr και στη συνέχεια διαγράψτε το από το ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο, χωρίς καμία περαιτέρω ενέργεια.

Υποπτεύομαι ότι κάποιος προσπάθησε να υποκλέψει φυσικά ή ηλεκτρονικά τους κωδικούς μου. Τι να κάνω;

Συνδεθείτε στον λογαριασμό σας μέσω e-banking και ελέγξτε το ιστορικό των συναλλαγών σας. Σε περίπτωση που εντοπίσετε κάποια ύποπτη συναλλαγή καλέστε μας άμεσα. Σε κάθε περίπτωση μπορείτε να κλειδώσετε την πρόσβαση, καταχωρώντας λανθασμένα 3 συνεχόμενες φορές το password προκειμένου να κλειδώσετε τους κωδικούς σας.

Έχασα το κινητό μου με αποθηκευμένους τους κωδικούς μου μέσα. Τι να κάνω;

Επικοινωνήστε άμεσα με τον τηλεπικοινωνιακό σας πάροχο προκειμένου να απενεργοποιηθεί η συσκευή σας.

Αλλάξετε άμεσα το password του email σας (ειδικά εάν έχετε επιτρέψει την πρόσβαση στο email μέσω του κινητού σας). Συνδεθείτε στο e-banking και αλλάξτε τους κωδικούς σας (user ID και password).

Εναλλακτικά, μπορείτε να κλειδώσετε προσωρινά τους κωδικούς σας, καταχωρώντας 3 συνεχόμενες φορές λάθος password. Μπορείτε αργότερα να τους ξεκλειδώσετε εύκολα, online μέσω της επιλογής “Ξεχάσατε τους κωδικούς σας”.

ATM

Που μπορώ να βρω το κοντινότερο ΑΤΜ;

Όλα μας τα καταστήματα διαθέτουν ΑΤΜ για την καλύτερη εξυπηρέτησή σας. Ενημερωθείτε για το δίκτυο καταστημάτων μας.

Τι συναλλαγές μπορώ να πραγματοποιήσω στο ΑΤΜ;

Στα ΑΤΜ μας μπορείτε να πραγματοποιήσετε τις κάτωθι συναλλαγές:

  • αναλήψεις μετρητών
  • ενημέρωση κινήσεων
  • εκτύπωση mini statement (τελευταίες κινήσεις)
  • αλλαγή PIN χρεωστικής/πιστωτικής κάρτας

Μπορώ να κάνω ανάληψη από ΑΤΜ άλλης τράπεζας και με ποια χρέωση;

Μπορείτε να κάνετε ανάληψη μετρητών:

  • από το δίκτυο ΔΙΑΣ χωρίς κάποια επιβάρυνση, πλέον τυχόν χρέωσης που επιβάλει η άλλη τράπεζα.
  • από οποιοδήποτε ΑΤΜ στον κόσμο που φέρει το σήμα Mastecard με έξοδα 1% με ελάχιστο ποσό 3.00€ και μέγιστο ποσό 5.00€.

Τι πρέπει να κάνω εάν η κάρτα μου παρακρατηθεί από το ΑΤΜ;

Εφόσον η κάρτα σας έχει παρακρατηθεί επικοινωνήστε άμεσα με την Τηλεφωνική μας Εξυπηρέτηση, +30 210 6244525, η οποία είναι διαθέσιμη 24/7 για δήλωση απώλειας και επανέκδοση νέας.

Επενδύσεις

Πώς μπορώ να ανοίξω έναν επενδυτικό λογαριασμό στην Optima bank;

Για να ανοίξετε επενδυτικό λογαριασμό στην τράπεζά μας θα πρέπει πρώτα να ανοίξετε αν δεν έχετε ήδη, έναν καταθετικό λογαριασμό. Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε το κατάστημα που σας εξυπηρετεί.

Θέλω να ανοίξω επενδυτικό λογαριασμό στην Optima bank. Τι δικαιολογητικά χρειάζεται να προσκομίσω;

Κατά τη δημιουργία καταθετικού λογαριασμού, υπογράφοντας επιπλέον τη Σύμβαση Παροχής Επενδυτικών Υπηρεσιών και συμπληρώνοντας το επενδυτικό ερωτηματολόγιο, δημιουργείται ο επενδυτικός λογαριασμός, εξασφαλίζοντας πρόσβαση σε επενδυτικά προϊόντα και υπηρεσίες.

Μπορώ να δημιουργήσω επενδυτικό λογαριασμό με συνδικαιούχο;

Μπορείτε να δημιουργήσετε επενδυτικό λογαριασμό με συνδικαιούχους. Θα χρειαστεί να υπογράψουν και οι συνδικαιούχοι τη Σύμβαση Παροχής Επενδυτικών Υπηρεσιών, το επενδυτικό ερωτηματολόγιο καθώς και να προσκομίσουν ορισμένα δικαιολογητικά, τα οποία απαιτούνται για να γίνει η ταυτοποίησή τους. Η σύνθεση του επενδυτικού λογαριασμού που δημιουργείται πρέπει να είναι ίδια με τον συνδεδεμένο τραπεζικό λογαριασμό.

Χρειάζεται να επικαιροποιήσω τα στοιχεία μου στην τράπεζα για να μπορώ να κάνω συναλλαγές;

Για την καλύτερη εξυπηρέτησή σας, οφείλουμε να τηρούμε στα αρχεία μας τα πιο πρόσφατα στοιχεία σας. Σε περίπτωση που αυτά είναι παλαιά, θα χρειαστεί να επισκεφθείτε ένα κατάστημά μας για να τα επικαιροποιήσετε, με μια απλή και γρήγορη διαδικασία. Δείτε αναλυτικά εδώ, ποια είναι τα απαραίτητα δικαιολογητικά που θα πρέπει να έχετε μαζί σας.

Μπορώ να ανοίξω επενδυτικό λογαριασμό στα παιδιά μου;

Μπορείτε να ανοίξετε επενδυτικό λογαριασμό στον οποίο να είναι και τα παιδιά σας δικαιούχοι προσκομίζοντας τα δικαιολογητικά που απαιτούνται στο κατάστημα που σας εξυπηρετεί. Δείτε αναλυτικά ποια είναι αυτά, εδώ.

Συμμετέχετε στο Συνεγγυητικό Κεφάλαιο Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών;

Η Optima bank συμμετέχει στο Συνεγγυητικό Κεφάλαιο Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών (www.syneggiitiko.gr). Για περισσότερες πληροφορίες, ενημερωθείτε εδώ.

Ο επενδυτικός λογαριασμός σε ποια προϊόντα παρέχει πρόσβαση;

Ο επενδυτικός λογαριασμός χρησιμοποιείται για επενδύσεις σε μετοχές που διαπραγματεύονται στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, Κύπρου ή σε ξένα Χρηματιστήρια, σε ομόλογα (Over the counter & διαπραγματεύσιμα σε οργανωμένες αγορές), σε Αμοιβαία Κεφάλαια (της εταιρείας διαχείρισης Optima asset management ΑΕΔΑΚ & των μεγαλύτερων διεθνών οίκων), σε παράγωγα προϊόντα και δομημένα προϊόντα. Μάθετε περισσότερα για τα επενδυτικά προϊόντα εδώ.

Πώς μπορώ να αγοράσω μερίδια ενός Αμοιβαίου Κεφαλαίου;

Σε περίπτωση που ήδη έχετε επενδυτικό λογαριασμό στην τράπεζά μας, είναι θέμα λίγων λεπτών να αγοράσετε μερίδια του Α/Κ που επιθυμείτε. Μπορείτε να επικοινωνήσετε ή να επισκεφθείτε το κατάστημα που σας εξυπηρετεί, για να ενημερωθείτε σχετικά. Μάθετε περισσότερα για τα Αμοιβαία Κεφάλαια εδώ.

Πώς μπορώ να ενημερωθώ για τις χρεώσεις της τράπεζας;

Μπορείτε να ενημερώνεστε για τις χρεώσεις της τράπεζας στο ισχύον κάθε φορά τιμολόγιο που βρίσκεται αναρτημένο στην ιστοσελίδα μας, εδώ.

Αφορολόγητο

Με αφορά η διάταξη για την κάλυψη του αφορολόγητου;

H υποχρέωση για συλλογή ηλεκτρονικών αποδείξεων ώστε να κατοχυρωθεί το αφορολόγητο, αφορά σε μισθωτούς, συνταξιούχους και κατ΄επάγγελμα αγρότες.

Με ποιον τρόπο χτίζω το αφορολόγητό μου;

Σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών ΠΟΛ. 1005/2017, το αφορολόγητο χτίζεται κάνοντας χρήση των ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής:

  • πληρωμή με κάρτες
  • συναλλαγές πληρωμών που διενεργούνται μέσω e-banking.

Ποιες συναλλαγές χτίζουν το αφορολόγητό μου;

Οι κάτωθι δαπάνες αγοράς αγαθών ή υπηρεσιών:

  • Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά
  • Αλκοολούχα ποτά και καπνός
  • Ένδυση και υπόδηση
  • Στέγαση (εξαιρουμένων των ενοικίων)
  • Διαρκή αγαθά, είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες
  • Μεταφορές (εξαιρουμένης της δαπάνης για τέλη κυκλοφορίας και της αγοράς οχημάτων, πλην των ποδηλάτων)
  • Επικοινωνίες
  • Αναψυχή, πολιτιστικές δραστηριότητες (εξαιρουμένης της αγοράς σκαφών, αεροπλάνων και αεροσκαφών)
  • Εκπαίδευση
  • Ξενοδοχεία, καφέ, εστιατόρια
  • Άλλα αγαθά και υπηρεσίες

Υπάρχουν δαπάνες που εξαιρούνται;

Οι δαπάνες που εξαιρούνται είναι οι εξής:

  • Τα ενοίκια
  • Τα τέλη κυκλοφορίας
  • Οι αγορές οχημάτων (αυτοκινήτων, δίκυκλων)
  • Οι αγορές σκαφών, αεροπλάνων και αεροσκαφών
  • Οι αγορές κατοικιών, οικοπέδων και λοιπών ακινήτων
  • Οι πληρωμές φόρων και γενικότερα πληρωμές προς την Κεντρική Κυβέρνηση (Υπουργεία, Ασφαλιστικά Ταμεία)
  • Οι πληρωμές δόσεων δανείων
  • Οι αγορές επενδυτικών προϊόντων (μετοχών, ομολόγων κ.λπ)

Υπάρχει ανώτατο ποσό δαπανών για το αφορολόγητο;

Ως ανώτατο ποσό δαπανών ορίζεται η συγκέντρωση ηλεκτρονικών αποδείξεων ίσων με το 30% του εισοδήματος του φορολογούμενου. Αναλυτικότερα, 10% έως τα 10.000 ευρώ, 15% από τα 15.000 ευρώ έως και τα 30.000 ευρώ και 20% για το επιπλέον εισόδημα.

Πώς ενημερώνομαι για το ποσό δαπανών που έχω συγκεντρώσει;

Η φορολογική αρχή παραλαμβάνει κάθε μήνα από την τράπεζα συγκεντρωτικά στοιχεία συναλλαγών που αφορούν στις ηλεκτρονικές πληρωμές για αγορές αγαθών και υπηρεσιών ανά ΑΦΜ για το "κτίσιμο" του αφορολογήτου. Σύντομα η τράπεζα θα σας παρέχει εργαλείο, το οποίο θα σας επιτρέπει να υπολογίζετε ηλεκτρονικά το αφορολόγητο ποσό που έχει δημιουργηθεί καθώς και το ποσό που απομένει μέχρι να συμπληρωθεί το ελάχιστο απαιτούμενο ποσό δαπανών με ηλεκτρονικές πληρωμές.

Ανθρώπινο Δυναμικό

Μπορούν άτομα που φοιτούν στο πανεπιστήμιο να υποβάλουν αίτηση για να ενταχθούν στο δυναμικό της Optima bank στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης;

Άτομα που φοιτούν στο πανεπιστήμιο, μπορούν να υποβάλουν αίτηση για να ενταχθούν στο δυναμικό της Optima bank στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ. Για να πληροφορηθείτε για τις διαθέσιμες θέσεις πρακτικής άσκησης στην Οptima bank μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ, επισκεφθείτε τη διεύθυνση

Πώς ξέρω ότι λάβατε το βιογραφικό που σας έστειλα;

Αφού αποστείλετε το βιογραφικό σας στο cv@optimabank.gr, λαμβάνετε αυτοματοποιήμενο μήνυμα που επιβεβαιώνει την παραλαβή του βιογραφικού σας σημειώματος.

Πόσο καιρό διατηρείτε το βιογραφικό μου;

Τα βιογραφικά τηρούνται στη βάση δεδομένων μας για 1 έτος.

Προσωπικά Δεδομένα

Ποια προσωπικά δεδομένα μου τηρεί η τράπεζα;

Στο έντυπο με τίτλο "Ενημέρωση Πελατών της Τράπεζας Optima bank A.E.  για την Επεξεργασία Προσωπικών Δεδομένων σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR)" θα βρείτε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων εκ μέρους της τράπεζας.

Διαχείριση Παραπόνων

Πώς υποβάλλω παράπονο εάν είμαι δυσαρεστημένος;

  • Στο πλησιέστερο κατάστημα Optima bank.
  • Επικοινωνώντας με την Υπηρεσία Διαχείρισης Παραπόνων μέσω τηλεφώνου (+30 210 8173199) ή μέσω e-mail (wearelistening@optimabank.gr).
  • Με ταχυδρομική επιστολή στη διεύθυνση Τράπεζα Optima bank Α.Ε., Αιγιαλείας 32 & Παραδείσου, 151 25 Μαρούσι, υπόψη Υπηρεσίας Διαχείρισης Παραπόνων. Η επιστολή πρέπει να φέρει την υπογραφή σας, το ονοματεπώνυμο και τα στοιχεία επικοινωνίας σας.

Τι πληροφορίες πρέπει να αναφέρω στο παράπονό μου;

Φροντίστε να περιγράψετε το παράπονό σας με ακρίβεια, να μας εξηγείτε με σαφήνεια το πρόβλημα που προέκυψε και τον λόγο για τον οποίο δυσαρεστηθήκατε. Μην ξεχάσετε να επισυνάψετε τυχόν δικαιολογητικά έγγραφα που αφορούν την υπόθεση και να αναφέρετε τα πλήρη προσωπικά σας στοιχεία (ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, ΑΦΜ, στοιχεία επικοινωνίας, όπως τηλέφωνο επικοινωνίας, ηλεκτρονική διεύθυνση, διεύθυνση αλληλογραφίας).

Σε πόσες ημέρες απαντάτε στο παράπονό μου;

Καταβάλουμε κάθε προσπάθεια να απαντήσουμε στο παράπονό σας το συντομότερο δυνατόν και σε κάθε περίπτωση εντός του χρόνου που προβλέπει το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο.

Κι αν δεν μείνω ικανοποιημένος από την απάντησή σας;

Εάν η απάντηση που λάβατε από την τράπεζα δεν σας ικανοποιήσει, μπορείτε να απευθυνθείτε στον Ελληνικό Χρηματοοικονομικό Μεσολαβητή.

Ας μιλήσουμε

Χρειάζεστε βοήθεια; Θέλετε να ρωτήσετε κάτι;
Παρακαλούμε καλέστε μας ή στείλτε email.